کاربرد نخ های جوانساز (کلاژن ساز) در جوانسازی پوست

کاربرد نخ های جوانساز (کلاژن ساز) در جوانسازی پوست

کاربرد نخ های جوانساز (کلاژن ساز) در جوانسازی پوست

نخ های جوانساز و استفاده از آنها جهت درمان شلی و افتادگی پوست 
 استفاده از نخ های جوانساز (کلاژن ساز) می تواند یکی از بهترین راهکارهای غیر تهاجمی جهت جلوگیری از شلی و افتادگی پوست باشد. امروزه، تکنیک های درمانی زیادی جهت جلوگیری از افتادگی پوست وجود دارد. اکثر این روش ها، غیر تهاجمی و بدون درد و خونریزی می باشند. شاید تا چند سال پیش، تنها عمل جراحی می توانست پاسخگوی نیاز بیمار در رابطه با افتادگی پوست باشد، اما امروزه راهکارهای درمانی موثر دیگری نیز وجود دارند.  
لیفت با نخ های جوانساز (کلاژن ساز)، معایب استفاده از روش های جراحی را ندارد. در این روش از نخ‌هایی با جنس خاص به منظور لیفت و از بین بردن قسمت های افتاده پوست استفاده می‌شود. این راهکار غیرتهاجمی امکان درمان افتادگی پوست را بدون نیاز به جراحی فراهم می کند.  


درمان افتادگی پوست با نخ های جوانساز
لیفت صورت با نخ های جوانساز (کلاژن ساز)، یکی از بهترین روش‌های درمانی جهت جوانسازی پوست به شمار می رود. در این روش از نخ‌ های حاوی مواد پروتئینی استفاده می‌شود. این نخ ها پس از جایگذاری در لایه‌های زیرین پوست، باعث تولید کلاژن و الاستین می‌ شوند. با افزایش سن، تولید پروتئین‌های مفید در پوست کاهش می‌یابد. این امر باعث  از دست رفتن خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست می‌شود. این روش، مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به تولید کلاژن، احیای مجدد سلول ها و انعطاف پذیری پوست اشاره نمود.  از سوی دیگر، اثرات ناشی از این روش طولانی‌ مدت است. به طور کلی، لیفت با نخ کلاژن یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست است که با مزایای زیادی همراه می باشد. 

 

درمان افتادگی پوست با نخ های جوانساز

 

مزایای استفاده از نخ های جوانساز (کلاژن ساز)
امروزه، استفاده از نخ های جوانساز به دلیل کم تهاجمی بودن آن مورد توجه بسیاری از خانم ها و آقایان قرار گرفته است. از جمله مهمترین مزایای لیفت با نخ های جوانساز می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    استفاده از نخ های جوانساز باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود. این امر در نهایت، منجر به جوانسازی و رفع افتادگی پوست خواهد شد.
    یکی دیگر از مزایای این روش، صاف و یکدست شدن پوست و کاهش چین و چروک‌ها و از بین رفتن خطوط پیری می باشد.
    این روش، سبب بهبود زیبایی صورت و اکسیژن ‌رسانی به بافت‌ها می‌شود.
    فرآیند انجام این روش، کم‌ تهاجمی و بدون درد و خونریزی می باشد.
    طول دوره نقاهت کمی دارد.
    با این روش، پوست خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خود را مجددا به دست خواهد آورد. 

 

هر آنچه که باید در رابطه با نخ های جوانساز (کلاژن ساز) بدانید

 

آیا لیفت با نخ های جوانساز عوارضی دارد؟

لیفت با نخ های جوانساز (کلاژن ساز)، روش بی خطری است که عوارض زیادی برای فرد به همراه ندارد. البته در برخی موارد، این روش با برخی عوارض کوتاه مدت همراه می باشد که عبارتند از:

    التهاب کوتاه مدت در محل تزریق نخ می تواند باعث تورم و قرمزی پوست شود که در عرض چند روز از بین می رود.

    احساس سوزن سوزن شدن در محل تزریق که به مرور زمان کاهش می یابد.

    لکه‌های کبودی در محل مورد نظر، موقتی هستند و پس از چند هفته ناپدید می‌ شوند.

    در برخی موارد، این روش باعث ایجاد حساسیت در برخی افراد می شود. قرمزی یا ورم موضعی از جمله رایج ترین حساسیت های پوستی هستند که امکان دارد در این روش برای برخی از افراد ایجاد شود. 

در صورت بروز عوارض شدید و حاد، بهتر است که با پزشک معالج خود مشورت نمایید. 

 

انواع نخ های مورد استفاده جهت لیفت و درمان افتادگی پوست

بسیاری از افراد تصور می کنند که نخ های کلاژن ساز تنها برای جوانسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که از این نوع نخ های کلاژن ساز برای قسمت های مختلف از جمله گردن، فک ها، زیر چشم، گونه، اطراف بینی و دور لب استفاده می شود. نخ های مورد استفاده جهت لیفت و درمان افتادگی پوست، متفاوت می باشد. به عبارتی، برای هر کدام از قسمت ها از نخ های کلاژن ساز متفاوتی استفاده می شود. به عنوان مثال از نخ های کاگ برای لیفت نخ ابرو و بینی و از نخ های پیچ دار برای درمان افتادگی پوست صورت استفاده می شود. استفاده از این نوع نخ ها با توجه به صلاحدید پزشک می باشد و به نوع مشکل مورد نظر بستگی دارد. البته پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انتخاب روش زیبایی با پزشک معالج خود مشورت نمایید و نظر او را جویا شوید. 

 

منابع

-    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0928493119309464

-    https://www.nivea.co.uk/advice/skin/collagen-for-skin

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره رایگان : 09938518980
footer footer
دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری از برترین رتبه های کنکور دانش آموخته رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آموزش دیده به روزترین تکنیک های زیبایی از اساتید داخل و خارج از کشور

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما