معرفی بهترین روش های درمان چین و چروک های زیر چشم+ مزایای آنها

معرفی بهترین روش های درمان چین و چروک های زیر چشم+ مزایای آنها

معرفی بهترین روش های درمان چین و چروک های زیر چشم+ مزایای آنها

درمان چین و چروک های زیر چشم
درمان چین و چروک های زیر چشم با استفاده از یک سری روش های دارویی و کلینیکی امکان پذیر می باشد. پوست اطراف چشم دارای حساسیت زیادی در برابر عوامل خارجی است. به همین خاطر است که این ناحیه زودتر از سایر نواحی صورت، تحت تاثیر قرار می گیرد. چین و چروک‌ها، خطوط ریز و تیرگی‌های زیر چشم از جمله مشکلاتی هستند که در این ناحیه ممکن است بیشتر دیده شوند. عوامل مختلفی باعث ایجاد این علائم در پوست اطراف چشم می شوند. تابش مستقیم آفتاب، استفاده نامناسب از ضدآفتاب، دود سیگار و آلودگی هوا می‌توانند تاثیر منفی بر روی پوست اطراف چشم داشته باشند. همچنین عوامل ژنتیکی و فرایند طبیعی پیری نیز نقش مهمی در ظهور چین و چروک‌های زیر چشم دارند.


چین و چروک های زیر چشم به چه علتی ایجاد می شوند؟
چین و چروک دور چشم به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می‌شود. ایجاد چین و چروک در اطراف چشم، یک امر طبیعی است و نمی توان از بروز آن جلوگیری نمود. کاهش تولید پروتئین‌هایی نظیر: کلاژن و الاستین در پوست منجر به بروز چین و چروک می شود. چین و چروک های اطراف چشم معمولا وقتی بیشتر نمایان می‌شوند که عضلات صورت منقبض می شود. البته نور خورشید، استرس و عوامل محیطی دیگر هم در تشدید این امر دخیل می باشند. جهت کاهش اثرات چین ‌و چروک در اطراف چشم، مرطوب نگه داشتن پوست، مصرف مکمل‌ها، استراحت کافی و حفاظت در برابر نور خورشید بسیار مفید می باشد. سیگار کشیدن هم جزو آن دسته از فاکتورهای مهمی است که تاثیر زیادی در ایجاد چین و چروک های اطراف چشم دارد. در ادامه، در این رابطه بیشتر توضیح خواهیم داد. 

 

معرفی بهترین روش های درمان چین و چروک های زیر چشم

 

معرفی بهترین روش های درمان چین و چروک های زیر چشم
درمان چین و چروک های زیر چشم با روش های خاص کلینیکی امکان پذیر می باشد. البته شما می توانید از روش های خاص خانگی جهت درمان چین و چروک های سطحی اطراف چشم خود استفاده کنید. در برخی موارد که چین و چروکها عمیق تر هستند، می توانید به یک کلینیک معتبر پوست مراجعه نمایید تا در رابطه با روش های مختلف درمان چین و چروک های زیر چشم اطلاعات جامعی کسب نمایید. از جمله رایج ترین روش های درمان در این رابطه عبارتند از:

 

هر آنچه که باید در رابطه با درمان چین و چروک های زیر چشم بدانید

 

روش‌های کلینیکی:

از جمله رایج ترین روش های درمان چین و چروک های زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    روش‌های تزریقی: استفاده از بوتاکس و فیلرها می‌تواند باعث کاهش چین و چروک‌های زیر چشم شود. با تزریق بوتاکس، انقباض عضلات در اطراف چشم کاهش می یابد. این امر در نهایت منجر به رفع چین و چروک های اطراف چشم خواهد شد. فیلرها، مواد تزریقی هستند که در ساخت آنها از ترکیباتی نظیر: هیدروکسی‌اپاتیت کلسیم، هیالورونیک اسید و چربی جهت رفع تیرگی و چین و چروک های اطراف چشم استفاده شده است.

    لیزر و میکرونیدلینگ: استفاده از لیزرهای مختلف از جمله لیزر CO2 و لیزر فراصوتی می‌تواند جهت درمان چین و چروک های زیر چشم موثر واقع شود. میکرونیدلینگ روشی است که با تزریق سوزن‌های خاص به زیر چشم در تولید پروتئین های ضروری از جمله کلاژن و الاستین نقش مهمی را ایفا می کند. این امر منجر به رفع چین و چروک های اطراف چشم خواهد شد. 

    پیلینگ شیمیایی: در این روش از موادی نظیر: اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک و تری کلرواستیک اسید (TCA) جهت تولید کلاژن در زیر پوست استفاده می شود. البته استفاده از هر کدام از این روش های درمانی به نظر پزشک بررسی دارد و نمی توان برای هر فرد یک نسخه درمانی مشابه تجویز نمود. 

 

روش‌های خانگی:

    مراقبت منظم از پوست: شستشوی روزانه پوست، استفاده از مرطوب‌کننده و محصولات ضد آفتاب از جمله رایج ترین روتین های پوستی به شمار می روند. در ترکیبات محصولات بهداشتی از مواد و ویتامین های مغذی جهت پیشگیری از چین و چروک های پوستی استفاده شده است. 

    ماساژ پوست: یکی دیگر از روش های موثر خانگی جهت درمان چین و چروک های زیر چشم، ماساژ پوست می باشد. ماساژ باعث تحریک جریان خون و تقویت عضلات اطراف چشم می شود. این امر می‌تواند باعث کاهش چین و چروک ‌ها و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست شود. برای ماساژ دادن اطراف چشم می توانید از روغن‌ های طبیعی از جمله روغن نارگیل، روغن بادام و روغن آووکادو استفاده کنید.

    استفاده از ماسک‌های اطراف چشم: استفاده از ماسک‌های مغذی از جمله ماسک خیار، ماسک آلوئه‌ورا، ماسک قهوه و ماسک عسل می‌تواند در ترمیم بافت پوست، افزایش رطوبت و کاهش چین و چروک‌های اطراف چشم نقش مهمی را ایفا نماید. استفاده روزانه و منظم از این ماسک ‌ها در اطراف و زیر چشم جهت جلوگیری از ایجاد چین و چروک ها موثر می باشد.

    تغذیه سالم: تغذیه مناسب، یکی از بهترین روش های درمان چین و چروک های اطراف چشم می باشد. با مصرف غذاهایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید هستند، می‌توانید به حفظ سلامت پوست خود کمک نمایید. مصرف میوه‌ها و سبزیجات، ماهی، آجیل و آب کافی جهت حفظ رطوبت پوست اطراف چشم بسیار ضروری می باشد.

در صورت لزوم، بهتر است که قبل از انتخاب هرگونه روش های کلینیکی و خانگی جهت درمان چین و چروک های اطراف چشم با یک پزشک متخصص پوست و مو مشورت نمایید.  

منابع

-    https://www.sknclinics.co.uk/conditions/under-eye-wrinkles

-    https://www.byrdie.com/retinol-for-under-eye-wrinkles-4693418

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره رایگان : 09938518980
footer footer
دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری از برترین رتبه های کنکور دانش آموخته رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آموزش دیده به روزترین تکنیک های زیبایی از اساتید داخل و خارج از کشور

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما