مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ چیست؟
مزونیدلینگ در درمان برخی از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های پوستی، موثر است. اگر تمام روش‌هایی که برای کلاژن سازی و رفع چین و چروک استفاده می‌شود را به کار بسته و نتیجه نگرفته‌اید، حتما این روش را امتحان کنید. ماندگاری مزونیدلینگ به نسبت برخی از روش‌ها بهتر است. درمان لک صورت و مشکلاتی از این دست با مزونیدلینگ به راحتی قابل انجام است. فقط باید در انتخاب پزشک معالج خود، دقت کنید.
ما قصد داریم در این مطلب کوتاه، برخی از نکات مهم در مورد مزونیدل کردن را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.


کاربرد مزونیدلینگ در درمان و رفع بیماری‌های پوستی
پیش از بررسی کاربرد مزونیدلینگ، بهتر است یک تعریف دقیق از این روش درمانی داشته باشیم:
مزونیدلینگ یک روش تقریبا کم تهاجم است که از ترکیب دو روش مزوتراپی و مزونیدل کردن تشکیل می‌شود. افرادی که دچار مشکلات پوست یا مو هستند می‌توانند با این روش تحت درمان قرار گرفته و موهای خود را تقویت و یا پوست خود را به کلاژن سازی تحریک کنند. در این روش یک سری سوزن، زخم‌های سطحی روی پوست ایجاد می‌کنند و بعد از آن یک سری کوکتل تقویتی روی آنها اعمال می‌شود.  سوزن‌هایی که از این طریق وارد لایه پوست می‌شوند، کلاژن سازی را تحریک کرده و قدرت جذب مواد تزریقی را بیشتر می‌کنند. در نتیجه به مرور زمان، کلاژن‌ها بیشتر تولید می‌شوند و منجر به جوانسازی پوست و زیبایی آن می‌شوند. 
برای انجام مزونیدلینگ در درمان ریزش مو و تقویت پوست سر هم دقیقا همین کار انجام می‌شود. مواد مغذی وارد پوست سر شده و زودتر جذب می‌شوند. در نتیجه تاثیر آن زودتر از سایر روش‌ها به چشم می‌آید.


به طور خلاصه می‌توان کاربرد مزونیدل کردن را در موارد زیر دانست:
•    مزونیدلینگ برای لک صورت و رفع آن
•    جوانسازی پوست
•    شادابی و زیبایی پوست و از بیم بردن برخی خطوط
•    از بین بردن ریزش مو و رویش مجدد آنها
•    رفع چین و چروک روی پوست و آفتاب سوختگی
تفاوت مزونیدل با میکرونیدلینگ

 

تاثیر بالای مزونیدلینگ

 

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ، دو روش مراقبتی و درمانی در بیماری‌های پوستی به حساب می‌آیند. در این دو روش، پزشک متخصص با استفاده از چند سوزن و ایجاد زخم روی پوست، اقدام به درمان مشکل مورد نظر می‌کند.


این دو روش با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که بد نیست آنها را بشناسید:
•    در روش مزونیدلینگ، تعداد سوزن‌های بیشتری برای ایجاد زخم روی پوست استفاده می‌شود. اما در میکرونیدلینگ، تعداد سوزن مورد استفاده، کمتر است.
•    دوره نقاهت و بهبودی بعد از مزونیدل، طولانی‌تر از میکرونیدلینگ است.
•    ایجاد زخم‌های پوستی توسط سوزن‌ها در مزونیدل کردن، عمیق‌تر از میکرونیدلینگ است. لذا جذب مواد بهتر و سریع‌تر توسط پوست انجام می‌شود. به همین دلیل دریافت نتیجه از آن، بهتر و زودتر از میکرونیدلینگ است.
•    ماندگاری مزونیدل روی پوست، طولانی‌تر از میکرونیدلینگ است.


با مشخص شدن تفاوت بین مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ، می‌توان نتیجه گرفت که مزایای انجام مزونیدل کردن خیلی بیشتر از میکرونیدلینگ است. در اینجا به ذکر برخی از مزایای آن نیز می‌پردازیم:
1.    تحریک پوست به تولید کلاژن و افزایش خاصیت کشسانی پوست ناحیه تحت درمان
2.    درمان چین و چروک در حد سطحی
3.    جوانی و زیبایی پوست
4.    درمان برجستگی های سطح پوست و برخی فرو رفتگی‌ها
5.    از بین بردن پوست‌های مرده 
6.    درمان ترک روی پوست در اثر زایمان، حاملگی و چاق و لاغر شدن‌های غیر اصولی
7.    بهبود خاصیت الاستیسیته پوست
8.    درمان ریزش مو و رویش مجدد موها
9.     بهبود جای بخیه و زخم های قدیمی
10.    بهبود آثار سوختگی


انتخاب بهترین پزشک متخصص پوست برای انجام مزونیدلینگ

 

تاثیر مزونیدلینگ در رشد مجدد موها

 

 

اگر برای مزونیدلینگ به دنبال یک پزشک متخصص و خوب هستید، باید سعی کنید پزشکی را انتخاب کنید که سابقه خوش و تخصص و تبحر زیادی در این زمینه داشته باشد. شاید مزونیدل کردن کار ساده‌ای به نظر برسد اما در صورتی که توسط پزشک متخصص پوست و مو انجام نشود، عوارض بر جای خواهد گذاشت.

دکتر منیرالسادات میرنصیری از بهترین متخصصان پوست و مو در اصفهان است که انجام مزونیدلینگ و مراقبت‌های پوستی در مطب ایشان با بهترین کیفیت، قابل انجام شدن است. می‌توانید برای مزونیدل کردن به ایشان مراجعه کنید

 

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره رایگان : 09938518980
footer footer
دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری از برترین رتبه های کنکور دانش آموخته رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آموزش دیده به روزترین تکنیک های زیبایی از اساتید داخل و خارج از کشور

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما