تزریق جوانسازها (مزوژل) چیست؟

تزریق جوانسازها (مزوژل) چیست؟

تزریق جوانسازها (مزوژل) چیست؟

تزریق جوانسازها زیر پوست صورت، از روش‌های بسیار معروفی است که پزشکان متخصص پوست و مو انجام می‌دهند. تاثیر گذاری مزوژل‌ها در رفع چین و چروک ، بسیار زیاد بوده و برخی به جای جراحی و روش‌های دیگر، این روش را ترجیح می‌دهند.

روش تزریق جوانسازها نسبت به سایر روش‌های درمانی تهاجمی و غیر تهاجمی، جدیدتر است. پزشکان متخصص پوست و مو می‌توانند این جوانسازها را به پوست صورت تزریق کرده و جوانی مجدد پوست را به شخص هدیه کنند. ما قصد داریم در این مطلب کوتاه، پیرامون تزریق جوانسازها یا همان مزوژل صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

تاثیر تزریق مزوژل روی صورت

با گذشت زمان و افزایش سن، مواد مغذی کمتری در بدن جذب می‌شود. لذا ذخایر کلاژن و جوانسازهای طبیعی موجود در بدن مانند آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها، کم می‌شود. پوست به عنوان بزرگترین ارگان بدن، تحت تاثیر این اتفاق قرار می‌گیرد و قدرت کشسانی و الاستیسیته خود را از دست می‌دهد. معمولا اولین نشانه‌ها در صورت فرد ظاهر می‌شود.

با تزریق جوانسازها می‌توان این مشکل را تا حد زیادی درمان کرد. البته جوانسازی صورت به عوامل دیگری همچون سن و سال، تبحر و تخصص پزشک، مواد تزریقی و کیفیت آنها و همچنین به عمق چین و چروک صورت بستگی دارد.

مزوژل حاوی مقادیر بسیاری هیالورونیک اسید، آمینو اسید و سایر مواد مغذی است که می‌تواند روند پیری صورت را کندتر کند. مزوژل یا همان جوانسازها به راحتی می‌توانند از شل شدگی پوست جلوگیری کنند.

تزریق جوانسازها منجر به افزایش آب رسانی به پوست می‌شود.  مزوژل حاوی هیالورونیک اسید است که خاصیت اسفنجی داشته و بعد از تزریق، چندین برابر توان حجم خود، آب جذب می‌کند. این عمل موجب آبرسانی به پوست و پر شدن چین و چروک پوست می‌شود.

تزریق جوانساز علاوه بر هیالورونیک اسید، مقداری آمینو اسید دارد که می‌تواند منجر به ساخت کلاژن و الاستیسین شود. این مواد می‌تواند باعث التیام و بازسازی پوست و کاهش لک صورت شود. همچنین پوست در نقاط مورد نظر، سفت‌تر می‌شود.

جوانسازی پوست و ماندگاری آن برای خانم‌ها و حتی آقایانی که درگیر چین و چروک هستند، بسیار حائز اهمیت است. ماندگاری تزریق جوانسازها با توجه به برند ترکیبات و محل تزریق، متفاوت است. گاهی اثر مزوژل‌ها تا 1 سال می‌ماند و گاهی کمتر از چند ماه باید تکرار شود. بهتر است فواصل تزریق در ابتدا کوتاه باشد و در صورت نیاز، هر 6 ماه یا 1 سال یکبار، مجددا انجام شود تا ماندگاری آن بالاتر رود.

 

کاربرد مزوژل برای دور چشم

 

تزریق جوانسازها برای رفع چین و چروک هر نقطه از بدن می‌تواند کاربرد داشته باشد. زیرا تمام سطح پوست بدن انسان، مکانیسم عمل یکسانی دارد. اما بیشترین استفاده از جوانسازها و تزریق هیالورونیک اسیدها، برای صورت و رفع چروک آن است.
جوانسازی صورت تنها به معنای رفع چروک از روی گونه‌ها و پیشانی نیست. گاهی تیرگی و چین و چروک دور چشم هم پدید می‌آید و فرد را اذیت می‌کند. با تزریق جوانسازها می‌توان تیرگی و چروک دور چشم‌ها را نیز از بین برد.
کاربرد تزریق جوانسازها فقط برای رفع چین و چروک نیست. برخی از کاربردهای مزوژل‌ها شامل موارد زیر است:
•    احیا و سفت شدن پوست
•    رفع خستگی و کدورت پوست
•    درمان جای جوش صورت
•    جوان کردن پوست صورت
•    از بین بردن تورم و پف چشم
•    کاهش تیرگی دور چشم
•    تغذیه و آبرسانی به پوست صورت
•    بهبود خاصیت الاستیسیته و ارتجاعی پوست صورت
•    رفع چین و چروک در اطراف گونه‌ها و دهان
•    افزایش شادابی و درخشندگی پوست صورت
•    از بین بردن لکه‌های تیره روی پوست


انتخاب بهترین پزشک برای جوانسازی پوست

 

چروک پیشانی و کاربرد تزریق جوانساز

 

انتخاب بهترین پزشک متخصص پوست برای انجام تزریق جوانسازها، بسیار مهم است. اگر پزشک مورد نظر در این کار تخصص کافی نداشته باشد، ممکن است عوارض خاصی دامن‌گیر بیمار شود.
دکتر منیرالسادات میرنصیری از بهترین متخصصان پوست و مو در اصفهان، یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای تزریق مزوژل است. تجربه و تخصص دکتر میرنصیری در این زمینه، بسیار زیاد بوده و درصد رضایت بیماران از ایشان بالاست.

 

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره رایگان : 09938518980
footer footer
دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری از برترین رتبه های کنکور دانش آموخته رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آموزش دیده به روزترین تکنیک های زیبایی از اساتید داخل و خارج از کشور

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما