آشنایی با روش های درمان منافذ باز پوست

آشنایی با روش های درمان منافذ باز پوست

آشنایی با روش های درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز از جمله موضوعات جذابی است که قصد داریم مورد بحث قرار دهیم. یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی، برخورداری از پوستی سالم و یکدست می باشد. باز شدن منافذ پوست، ایجاد جوش و آکنه از جمله رایج ترین معضلاتی است که می تواند برای اکثر خانم ها و آقایان نامطلوب باشد. 
منافذ باز پوست، سوراخ ها و روزنه هایی هستند که وظیفه خارج کردن عرق و چربی از روی پوست را برعهده دارند. اگر به پوست صورت افرادی که از این مشکل رنج می برند نگاه کنید، این منافذ را شبیه سوراخ های روی پوست پرتقال خواهید دید. در ادامه سایت قصد داریم در رابطه با منافذ باز پوست و روش های درمان آن بیشتر توضیح دهیم. 


منافذ باز پوست چیست و به چه علت ایجاد می شود؟
منافذ باز پوست، سوراخ‌ها و روزنه‌هایی هستند که در سراسر سطح پوست وجود دارند. از جمله مهمترین وظایف این منافذ، تنفس پوستی و خروج عرق و چربی های اضافی از زیر پوست می باشد. منافذ باز به صورت نامرئی بر روی سطح پوست وجود دارند. این منافذ در قسمت های مختلف پوست از جمله صورت، بینی، پشت و شانه ها که دارای غده‌های چربی هستند، قرار دارند. 

 

منافذ باز پوست چیست

 

منافذ باز پوست از دو بخش مجرای چربی و پوشش بسیار نازکی که بر روی آن قرار دارد، تشکیل شده است. این پوشش نازک حاوی سبوم (چربی طبیعی پوست) است. سبوم باعث حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن در برابر عوامل خارجی می‌شود. منافذ باز ممکن است به دلایل زیر ایجاد شوند:
ترشح چربی بیش از حد بر روی پوست
در برخی از افراد، غده‌های چربی بیش از حد بر روی پوست ترشح می‌ شوند. این امر منجر به ایجاد منافذ باز بر روی پوست خواهد شد. عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، تغذیه نامناسب، اختلالات هورمونی و استفاده از محصولات غیرمناسب پوستی منجر به ایجاد منافذ باز می شوند. 
انسداد منافذ چربی
افزایش چربی ها باعث ایجاد آلودگی و انسداد منافذ پوست می شوند. این انسداد باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و سرسفید بر روی پوست می‌شود. درمان منافذ باز با استفاده از روش های مختلف کلینیکی امکان پذیر است. پس جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد. 
التهاب پوست 
التهاب پوست ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله عفونت‌ها، آکنه، اشعه مضر آفتاب و تماس با مواد حساسیت زای پوستی ایجاد شود. این التهاب می‌تواند باعث انسداد و باز شدن بیشتر منافذ پوست شود.

 

آشنایی با روش های درمان منافذ باز

 

جنس پوست

اگر پوست از یکدستی و لطافت خاص خود برخوردار نباشد، منافذ باز به راحتی بر روی آن ایجاد می شوند. در این صورت، پزشک با بررسی شرایط میتواند بهترین روش درمان منافذ باز را به بیمار توصیه کند. رسیدگی روزانه و مراقبت از پوست می‌تواند باعث کاهش منافذ باز پوست شود. 

 

معرفی بهترین روش های درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز پوست می‌تواند شامل مراقبت‌های خانگی و استفاده از محصولات روتین پوستی باشد. در ادامه، تعدادی از روش‌های موثر جهت درمان منافذ باز پوست را بررسی خواهیم کرد:

    استفاده از روتین مناسب پوستی: از یک محصول تمیز کننده ملایم جهت شستشوی پوست استفاده کنید. با این کار تجمع سبوم و آلودگی بر روی پوست کاهش می یابد. محصولات حاوی اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، گلیکولیک اسید و رتینوئیدها می‌توانند باعث کاهش منافذ باز پوست شوند. 

    استفاده از اسکراب: اسکراب‌ یا پیلینگ‌، بهترین روش جهت درمان منافذ باز پوست به شمار می رود. استفاده منظم از اسکراب‌ ها باعث تحریک رشد سلول‌ جدید و کلاژن در زیر پوست می شود. 

    بخار درمانی: بخار گرفتن یکی از روش‌های موثر جهت انسداد منافذ باز پوست است. بخار درمانی، یک روش طبیعی است که به منظور تمیز کردن عمیق پوست و کاهش منافذ باز پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، بخار آب گرم به منظور حذف آلودگی و سبوم بر روی پوست قرار می‌گیرد. این امر منجر به تمیزی کامل پوست از آلودگی می شود. 

    استفاده از ماسک‌ های صورت: ماسک‌های صورت شامل خاک رس، کربن فعال، کاولین و سایر مواد طبیعی هستند. مواد تشکیل دهنده این ماسک ها به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کنند. این امر باعث تمیزی عمیق پوست و کاهش منافذ باز می شود. 

    درمان های دارویی: برخی داروها از جمله رتینوئیدها، آنتی‌بیوتیک‌ها و ضدالتهاب‌ها می‌توانند در کاهش انسداد منافذ باز پوست موثر واقع شوند. استفاده از روش های درمان منافذ باز به نوع مشکل و توصیه پزشک بستگی دارد.

    درمان‌های تخصصی در کلینیک پوست: برخی روش‌های کلینیکی از جمله پیلینگ شیمیایی، میکرونیدلینگ (میکرونیدل تراپی) و جت پیلینگ می‌توانند در درمان منافذ باز پوست موثر باشند. البته برای انتخاب بهترین روش درمان نیاز است که به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

برای درمان منافذ باز پوست، پیشنهاد می کنیم که به سلامت پوست خود به صورت روزانه رسیدگی کنید. در این راستا، نیاز است که با یک پزشک پوست و مو مشورت های لازم را جهت انتخاب بهترین روش درمان منافذ باز انجام دهید. 

 

منابع

-    https://theskinboutique.com.au/blogs/news/7-of-the-best-treatments-for-enlarged-pores

-    https://www.medicalnewstoday.com/articles/320775

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره رایگان : 09938518980
footer footer
دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری

دکتر منیرالسادات میرنصیری از برترین رتبه های کنکور دانش آموخته رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آموزش دیده به روزترین تکنیک های زیبایی از اساتید داخل و خارج از کشور

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما